28 sierpnia

#57 Coraz więcej plagiatów


Dzisiaj muszę się wam trochę poużalać tym, że jestem załamana co się dzieje w dzisiejszych czasach. Coraz więcej osób działających w internecie i jak na przykład scenie muzycznej uznaje, że plagiat czyjegoś dzieła to bardzo dobry pomysł!
Szczerze to zawsze utwory RETO wpadały mi w ucho. Chłopak ma naprawdę dobry głos, tekst wpasowujący się w dzisiejszą modę, fajny pokład muzyczny... A no tak, nie swoje podkłady muzyczne. Jeszcze nic złego by w tym nie było jakby spytał tego producenta, dodał go w tym opisie czy cokolwiek co się robi jak używa się czyjegoś bitu. Ale po co, najlepiej kogoś okraść i wziąć za to pieniądze ( w końcu wydał album).
Nie tylko artyści pozwalają sobie na coś takiego. Polscy youtuberzy robią dokładnie to samo. I mamy tu parę pięknych przykładów: Adrian Pietrzak lubiłam go naprawdę, poruszał takie kobiece tematy i przyjemnie się go oglądało. Jednak wiele osób nie miało do niego szacunku wołając, że jest pedałem, ma gejowski głos, wygląd. Ja też już straciłam do niego szacunek, ale po tym jak okradł mniej znaną youtuberke- Adrianne z True Beauty is Internal. Dwa dni później dodał filmik- jak wydłużyć wakacje używając tych samych argumentów co Adrianna we wcześniej dodanym filmie o takiej samej tematyce- brawo.
Kopia filmików innych youtuberów też pojawiła się u Nanami Chan! W swoim filmiku mówiącym o wegetarianizmie ściągała słowo w słowo z innych filmów mówiącej o tym samym. Do tego swoje "rysunki" kopiowała z innych stron, zamazywała podpis i chwaliła się swoim wielkim talentem!
I to tylko trzy przykłady z wielu. Swój post oparłam na informacjach zdobytych na kanale Gargamela aby każdy mógł bliżej zapoznać się z tymi sprawami - odsyłam na kanał. A za napisanie tego posta podziękujmy pewnej blogerce która lubi ściągać czyiś wygląd i jedyne co zmienić na przykład w obrazku mówiącym o współpracy to e-mail. Przecież tak trudno być w tych czasach oryginalny.
A wy co myślicie na ten temat? To jeden z nielicznych przypadków czy wy też się coraz częściej z tym spotykacie?









kombinezon- KLIK
zegarek- Calvin Klein
Plecak- Allegro
Buty- Nike Roshe One 

41 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia! Plagiat to rzecz okropna, ktoś się stara by być oryginalnym, a i tak znajdzie się ktoś taki, kto to zepsuje :)

    http://daria-mikolajewska.blogspot.com/2016/08/wakacyjne-niezbedniki-rosegal-banggood.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia ! Piękna jesteś ! Super blog, będę zaglądać częściej ! :))
    Pozdrawiam :))
    http://true-life-from-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. To się nazywa brak kreatywności- ludzie wolą iść na skróty, na łatwiznę, niż trochę się wysilić.... to smutne :/

    świetny kombinezon, rok temu też na nie patrzylam i teraz zaluję, że go nie wzięlam grrrr
    super wyglądasz i mega klimatyczna miejscowka na zdjęcia :D

    kochana, sprawdz sobie ten link, bo jakiś błąd mi wyskakuje :/
    mogę prosić też o kliki u mnie ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no żałuj, żałuj bo jest cudowny!
      Oo dziękuję za zauważenie, poprawiłam już! :)

      Usuń
  4. Czasem ludzie nie mają pomysłu na siebie i łatwiej jest coś od kogoś skopiować niż uruchomić dwie ostatnie działające szare komórki :) Kwestia lenistwa i wygody. Chociaż czytałam kiedyś artykuł o tym, że dwóch ludzi na świecie wpada na dokładnie taki sam pomysł i każdy z nich uważa się za pioniera. Prawda jest taka, że po prostu jesteśmy czasem podobni do innych ludzi i podobnie myślimy :) Jednakże przykłady, które wytoczyłaś ewidentnie świadczą o lenistwie i braku kreatywności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie wyglądasz na zdjęciach! Niestety takie czasy, ważne aby stawić temu czoła i być sobą :)


    WWW.ITSVIVIDNES.BLOGSPOT.COM



    OdpowiedzUsuń
  6. Często ludzie nie mają własnego zdania. Piękne zdjęcia.
    http://lifejulczistyle.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku, nie masz pomysłu to nie pisz, nie twórz, proste :)
    Świetny post! Śliczne zdjęcia
    blogerkaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie popieram plagiatu! Fajne zdjęcia.
    Pozdrawiam Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Plagiat, to chyba najgorsza rzecz :/ Nie rozumiem jak można być tak mało oryginalnym, no cóż.
    P.s Świetne zdjęcia, i ten kombinezon <3
    http://tutajswiatsiekreci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny kombineozn

    https://skucinskaemi.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie zachowania mnie też bardzo denerwują, ale świadczą tylko o braku kreatywności i pomysłu na siebie.
    A Ty świetnie to ujęłaś w poście :)
    Mój kanał na yt
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna stylizacja, wyglądasz pięknie <3
    Co do plagiatu to jest obrzydliwe, nie znoszę takich osób-są strasznie płytkie.
    Jeśli możesz kliknij u mnie w najnowszym poście

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście plagiat to okropna rzecz :(
    Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne zdjęcia i świetny kombinezon!
    http://panidosiaczek.blogspot.com/
    Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny post jednak nie od dziś wiadomo że są ludzie którzy ciężko pracują na swój sukces ale są i tacy którzy osiągają ho poprzez ciężką pracę innych i niestety chośbyśmy starali się jak możemy to pozbycie się jednego takiego nie zmieni faktu że rodzą się kolejni. Tak już jest ;)

    roksanakalinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgadzam się z Tobą, coraz więcej osób niestety idzie na skróty w taki sposób... Śliczne zdjęcia i super blog :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zakochałam sie w kombinezonie *-*
    http://moda-ponad-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie rozumiem jak można być tak nie orginalnym. Plagiat to chyba najgorsza rzecz. Denerwują mnie tacy ludzie. Swietnie napisane

    OdpowiedzUsuń
  19. Zyjemy w czasach, gdzie mnostwo wokolo zazdrosci I zawisci. Jesli ktos nie hejtuje to paapuguje... I co zrobic? Najczesciej nie zrobimy nic, warto dawac z siebie po prostu sto procent by zadna podrobka nie byla lepsza od naszego oryginalu :)
    www.xavilove.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nanami opowiadała o tym, co najczęściej słyszą wegetarianie. I wszystkie przykłady użyte w obu filmach są tak powszechnie znane, że każdy wegetarianin mógłby o tym nagrać materiał. Zresztą jeszcze przed filmikiem gazety.pl ten temat był wałkowany na tak wielu stronach internetowych, że można się pokusić o stwierdzenie, że to gazeta.pl skopiowała przykładowe wypowiedzi z innych blogów/portali. Co do rysunków przeprosiła, że nie pisała o tym, na jakich są one wzorowane (tak, w kwestii rysowania/malowania istnieje coś takiego jak praca wzorowana), i obiecała, że już więcej nie będzie tak robić. Zresztą jako jeden z przykładów tego "plagiatu" przedstawiono dwa rysunki o takiej samej tematyce, ale o zupełnie innym wykonaniu, co już plagiatem nie jest, lecz pracą zawierają inspirację, przy której nie trzeba już podlinkowywać autora oryginału. Sprawa zakończona, dziewczyna zrozumiała swój błąd, przeprosiła. Nie, nie jestem jej fanką, po prostu mam takie spojrzenie na sprawę, bardziej łagodne, nastawione na własne myślenie, analizowanie dowodów, które inni mi podstawiają pod nos.
    Co do Adriana to jestem neutralna. Nie przyglądałam się bliżej tej sprawie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, że gazeta.pl skopiowała te przykładowe odpowiedzi to nie usprawiedliwia tego, że ona to zrobiła. Jak inni kradną to znaczy, że ty też możesz?
      Ja mówię głównie o jednym rysunku komputerowym, który jest wykonany tą samą techniką, jest wręcz kalką dzieła kogoś innego tylko trochę mniej dopracowanymi szczegółami ( https://www.youtube.com/watch?v=TXNpv0X0Sg4 1:43) i nie raczyła podpisać autora dzieła. To, że przeprosiła nie znaczy, że tego nie dokonała bo każdy jak dostanie masę hejtów to oczywiście, że się przyzna :) Każdy ma inne zdanie, moje jest takie jakie wyraziłam a skoro uważasz, że ona nic złego nie zrobiła to jest twoja własna opinia i nic do niej nie mam :)

      Usuń
    2. W moim komentarzu nie pisałam o tym, że jeśli ktoś kradnie, to inni też mogą. A co usprawiedliwia to, że w materiale gazety.pl były użyte wypowiedzi, które pojawiały się już wcześniej w podobnych materiałach w internecie?
      Przeproszenie oznacza, że człowiek przyznaje się do tego, co zrobił.
      Co do tego rysunku wykonanego techniką komputerową to jestem całkowicie świadoma tego, że nie dopisała autora oryginału. Na Adriana spadła masa hejtu, a nadal nie wyjaśnił publicznie sytuacji, nie przyznał się, a nagrał kolejny filmik, który podobno jest kopią innego.
      Nie twierdzę, że nie zrobiła nic złego. Nie dostarczyła wystarczającej ilości informacji w sprawie prac wzorowanych - to było nieodpowiednie zachowanie. Ale jeśli przeprosiła i zaniechała ponawiania takiego czynu, to nie będę tego wiecznie wałkowała (nie jak niektórzy nagrywający na ten temat setny film) i po prostu o tym zapomnę, tak jak i ja, i masa innych osób na jej miejscu chciałaby, aby cała sprawa została zapomniana. Nikogo nie zamordowała, nie pobiła, zresztą w aspekcie majątkowym też nikt nie doznał przez nią uszczerbku. Ludzie popełniają masę błędów i uczą się na nich, jeśli potrafią zrozumieć, ze ich czyny były nieodpowiednie.

      Usuń
  21. przepiękne zdjęcia! Uwielbiam efekty jakie dodałaś, mogę podpytać w jaki programie?:)
    -Mój blog: kayleenbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne zdjęcia, cudowny kombinezon! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie rozumiem czegoś takiego. Jestem zdania, że każdy rodzi się oryginałem, a kopią staje się jeśli tylko tego chce. Cudowne zdjęcia!
    dusiiiak.blogspot.om

    OdpowiedzUsuń
  24. Oglądam Gargamela, więc wiem o czym piszesz.
    Plagiat to okropna rzecz, którą każdy powinien omijać szerokim łukiem!
    Super post :)

    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja też jestem przerażona tym wszystkim. Aż nie chce się wymyślać jakiś oryginalnych serii na blogu czy na Youtube, bo komuś bardziej popularnemu pomysł się spodoba zbyt dosłownie i go skopiuje. Jednak według nich to jest tylko "inspirowanie się kimś".

    OdpowiedzUsuń
  26. Oj tak :/ W dzisiejszym świecie dużo tego :c
    Pięknie :*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Zgasdzam się z tym w zupełności .
    Świetne zdjęcia , poklikane
    https://marrstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Szczerze nie toleruję plagiatu :)
    Śliczne zdjęcia :*

    lusialuska.blogspot.com✿

    OdpowiedzUsuń
  29. Teraz jest tak dużo możliwości, że wydawać by się mogło, że aż trudno o originalność. Ludzie kopiują innych, czekając na taki sam sukces bez żadnej pracy i kreatywności z ich strony. To smutne..

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Sama miałam taki przypadek, że dziewczyna skopiowała słowo w słowo mój post z bloga. Oczywiście skończyło się tylko upomnieniem, ale teraz jestem ostrożniejsza i mam blokadę kopiowania treści. Jeśli chodzi o Adriana, też się zawiodłam, jest tyle fajnych tematów o których mógł by zrobić filmik, a on bezczelnie kopiuje filmiki od innych.
    Świetna stylizacja, ten kombinezon jest przeuroczy.

    Pozdrawiam
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  31. Oglądam Adriana i się bardzo na nim zawiodłam. Oglądałam filmik, gdzie było pokazane porównanie filmiku Adriana a Alex Mandostyle. Wszystko to samo, z tym, że trochę zmienił słowa. A już myślałam, że zostanę z nim na dłużej.
    Fajny temat poruszyłaś i mega zdjęcia! Zakochałam się w tym kombinezonie! *,* <3

    http://mylittleworld-paulablog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  32. masakra :/

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. nienawidzę plagiatu, i zgadzam się z tobą w 100 % \
    śliczne zdjęcia!


    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Wiktoria Adaś , Blogger