20 marca

#47 Problemy przyszłościowe


Jako młode osoby musimy podejmować bardzo ważne decyzje, które zadecydują o naszej przyszłości. Wiem, że jakoś niedługo będą pisane testy gimnazjalne, a sporo moich czytelników jest w takim wieku, że albo je piszę, albo będzie pisać za rok. Sama rok temu przeszłam przez to "piekło". Strasznie się stresowałam i nie wyjmowałam nosa z książek. Chciałam jak najlepiej go napisać. Do konkretnej szkoły i konkretnej klasy był spory próg punktów. Bałam się, że nie uda mi się tego osiągnąć, dlatego starłam się jak najwięcej nauczyć, aby dostać się do wymarzonego liceum. Pierwszy problem jaki już stawiany jest w gimnazjum to gdzie dalej iść? Może do technikum na informatykę, ekonomika na hotelarstwo a może do liceum na lingwistykę? Najpierw musimy się sprecyzować z czego jesteśmy najlepsi, czy z przedmiotów ścisłych czy humanistycznych? Ja zdecydowanie należę do tej drugiej grupy osób. W gimnazjum moją mocną stroną była historia, wos, polski, biologia i geografia. Od początku jednak każdemu mówiłam, że chcę iść na prawo, dlatego jak jedno z liceum z mojego miasta stworzyło klasę prawniczo-europejską to chyba wiadomo gdzie wręcz musiałam iść. Udało się, spośród chyba 70 chętnych zostałam przyjęła z 32 innymi uczniami. Jednak w liceum strasznie dużo jest nauki, ogromnie dużo. W pierwszej klasie szkoły średniej trzeba podjąć decyzję co do rozszerzeń. Przez szkołę mam narzucony francuski i angielski, ale jeden przedmiot rozszerzony muszę wybrać między historią, biologią a geografią. Zaskoczę was, nie wybieram historii. Ale jak to? Przecież chcesz iść na prawo! Powiem szczerzę. Przez 6 lat mówiłam tylko i wyłącznie o prawie. Jednak podczas tych paru miesięcy wszystko się zmieniło. Zdążyłam poznać wiele starszych osób z różnych zawodów, obejrzeć wiele reportaży i wywiadów. Do tego materiał z historii całkowicie mnie zagiął i nie jestem w stanie wszystkiego opanować. Przez ostatni miesiąc uświadomiłam sobie jak to trudno jest w prawie bez znajomości. Wahałam się już od tamtego roku. Po rozmowie ze znajomymi z klasy i z klasy humanistycznej zdecydowałam nie bać się i rozszerzyć biologię oraz nie patrząc na opinie innych iść na... psychologie kryminalną lub kryminalistykę. Moja mama była bardzo temu przeciwna, przecież prawnik to lepszy zawód, ale wiem, że nie dam rady, że nie mogę, aż tyle wziąć na siebie, a oba zawody równie bardzo mnie interesują. Po szczerej rozmowie z rodzicami poparli moją decyzję i kazali rozszerzyć to w czym czuję się mocna oraz na takie studia iść. Bardzo ważne dla mnie było ich wsparcie i to, że liczą się dla nich moje marzenia. O dziwo, ponad połowa idąc na tą klasę chciała rozszerzyć historię, a teraz zdecydowanie mniej niż 50% to robi. Każdy potrzebuję czas na przemyślenia. Tak jak wielu moich starszych znajomych po roku przepisali się z technikum do mojego liceum. Te dwa lata z decyzjami dla młodych osób są naprawdę ciężkie. Mając niecałe 17 lat muszę już wiedzieć gdzie chcę iść na studia i jaki zawód chcę wykonywać. Jest to naprawdę trudne, ja wiem. Wiem, że u was wszystko jeszcze pozmienia się 981373 razy. Ale zapamiętajcie jedno - dążcie za swoimi marzeniami, nie rodziców i znajomych. Szczęście jest w życiu najważniejsze. Uwierzcie, że przez pracę, która została wam wręcz wymuszona nie będziecie czerpać radości z życia.











płaszcz- KLIK / bluzka- h&m / spodnie- KLIK / buty- Nike air force 1 low

23 komentarze:

  1. No dokładnie. Ja tez poszlam do ekonomika myśląc ze będę ksiagowa. A teraz jakoś się to zmieniło i za żadne skarby nie chciałabym nic z tym dalej robić. Pomimo tego ze jestem dosyć dobra z rachunkowości i ogólnie nauczyciele widza we mnie jedna z najbardziej potencjalnych osób do tego zawodu to nie. Dopiero w szkole średniej zrozumialam czy dostrzeglam pewne fakty . I mam nadzieje ze studia juz wybiore dobre.

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja sie bardzo boje mojej przyszłosci
    chce miec zawod albo terapeuty zajeciowego albo opiekuna medycznego :D
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Moi rodzice dali mi pełny wybór co do przyszłości. Wspierają mnie w tym co robię. Najważniejsze, jest oparcie w swoich bliskich. Ja postanowiłam związać swoją przyszłość z kryminologią, mam nadzieje, że wszystko pójdzie po mojej myśli :) Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli tak jak ja~ kryminologia lub psychologia kryminalna ❤️
      Trzymam kciuki 👌

      Usuń
  4. ja teraz nie wiem czy dobry kierunek wybralam w liceum i to jest moj duzy problem:(

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie jestem w trakcie podejmowania tej trudnej decyzji. Bardzo kręci mnie medycyna, dlatego chciałabym iść na biol-chema, ale boję się, że potem mi się to "odwidzi" i nie będę miała żadnej innej drogi ucieczki, bo będę po liceum z tym właśnie ukończonym profilem. Mam nadzieję, że jednak wszystko będzie w porządku! :)
    Pozdrawiam, xx
    Mój blog, zapraszam! [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  6. Równiez uważam, ze takie decyzje w młodym wieku są trudno . Pięknie wyglądasz :*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne zdjęcia :) Ładny przejrzysty blog :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak takie decyzje są bardzo trudne wiem to po sobie jak było.
    Świetny blog i śliczne zdjęcia. :)

    http://craaazygiiirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyszłość czyli najtrudniejszy rozdział w życiu. Świetne zdjęcia oraz look. Będę zaglądał częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem dopiero w gimnazjum i jeszcze nie zastanawiałam się nad mają przyszłością. Sądzę, że jestem jeszcze za młoda i nie chcę sobie zawracać głowy tego typu myślami. Świetne zdjęcia. :)
    http://queen-of-moon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Co prawda testy pisze dopiero za rok ale od podstawówki wiem co chce robić, do jakiej szkoły iść i na celowniku mam fototechnik. Na liceum jestem za leniwa a na zawodówke za ambitna. Takie zycie. Z kazdym rokiem na karku coraz trudniej nam wlasnie podejmowac jakiekolwiek decyzje. Przyjemny post, smialo moge isc po herbatke i zostac tu na dluzej i tak chyba zrobie! Dobra robota :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem w drugiej klasie gimnazjum i już zastanawiam się gdzie iść potem? Co chcę robić? Polski to mój konik, jak i plastyka mam ogromny dylemat. Do tego wszystkiego dochodzi gimnastyka i taniec.

    karty-pamietnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciężko jest bardzo z wyborami tymi życiowymi. Pamiętam jak bardzo się chciałam dostać do swojego wymarzonego technikum na fototechnika. Ku mojemu zaskoczeniu, udało się i się dostałam. Jednak dopiero chodząc do tego technikum poczułam jaki jest ogrom nauki i jak bardzo technikum jest ciężkie. Tak wiele licealistów mówi właśnie o ogromie rozszerzeć, ogromie nauki jednak to technikum ma tej nauki najwięcej ponieważ prócz wybranych rozszerzeń a raczej tych narzuconych przez profil, są przedmioty wchodzące w podstawę + jeszcze dodatkowe 4 lub 5 przedmiotów zawodowych. Wiem jak jest ciężko, ale dalej chcę być fototechnikiem i wierzę, że mi się uda :)
    MÓJ BLOG-KLIK!:)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczna stylizacja i cały ten wpis!
    Zapraszam Photographyislikedrug.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja chodzę do II liceum i sądzę, że testy gimnazjalne tak naprawdę nic nie znaczą. Ważne są końcowe oceny. Poza tym najlepiej, gdy się nie ma konkretnych planów wybrać zwykłe liceum, gdzie zazwyczaj po roku nauki wybiera się konkretne przedmioty, z których później można napisać maturę. Bo skąd 15- latka może wiedzieć, że na pewno zostanie nauczycielem itd... To może się jeszcze odmienić mnóstwo razy, dlatego zwykłe liceum jest naprawdę dobrym rozwiązaniem. :)

    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jednak uważam inaczej. Skoro 1% to 0.2 punktu, więc się liczą skoro są 4 to można wyznać 80 punktów więcej. Jednak to lepsze liceum ma tych lepszych nauczycieli, lepsze przygotowanie do matury. Racja, że 15 latka jeszcze nie wiem kim chcę zostać, ale wie z jakich przedmiotów jest mocna. Nie pójdzie na mat-fiza jeśli nie lubi tych przedmiotów i kocha biologię i chemię. Tam zdecyduję co rozszerzy, gdzie chcę dalej iść i co jej się przyda. Jednak każdy ma prawo mieć całkowicie inną opinię! :)

      Usuń
  16. Jesteśmy w tym samym wieku i również od początku chciałam iść na prawo jednak kiedy doszło co do czego i stanęłam przed ostatecznym wyborem, zmieniłam zdanie. Przeraził mnie ogrom materiału i stwierdziłam, że interesuje mnie zupełnie co innego. Takim sposobem trafiłam na mat-geo i jestem zadowolona :)

    Pozdrawiam i zapraszam
    http://dandiess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. każda podjęta decyzja w jakimś stopniu wpływa na naszą przyszłość

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Za miesiąc mam egzaminy i nie zastanawiałam się długo, co chce robić - liceum plastyczne i architektura. Jednakże czy mi się to uda, to druga sprawa. Najważniejsze jest mieć motywację w tym co się robi i wsparcie bliskich osób.
    Pozdrawiam
    andszei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobrze napisane! Ja teraz będę pisać egzamin gimnazjalny. Na razie się nie stresuję. A co do szkoły to jeszcze nie jestem pewna gdzie chcę iść. Wiem, że muszę się sprężyć, ale te decyzje są trudne.
    Fajny post :)

    Zapraszam do mnie: http://mylittleworld-paulablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Super post i świetne zdjęcia. :-) Wspaniała stylizacja. :-) Ciekawy pomysł na numerowanie postów. :-) Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://www.fitnesswomen.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety często w mlodym wieku podejmujemy zle decyzje i chcialoby się pozniej cofnąć czas.... na szczęscie czlowiek to mądra istota, ktora potrafi wyciągać wartościowe wnioski :)

    Świetny zestaw, luz i wygoda przede wszystkim, ale wciąż jest modnie i stylowo- i przede wszystkim nei przekombinowane, jak to bywa na większości blogów, te dziewczyna powinny brać z Ciebie przykład :)

    52,10$, 22,34$
    Kochana mogłabym Cię również prosić o szczere kliknięcie w linki Sheinside? :)
    Z góry wielkie dzięki :)
    Pozdrawiam :)Daria

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Wiktoria Adaś , Blogger