12 listopada

30. Poświęcenie

Czy można ustalić granicę ludzkiego poświęcenia? 

Czy myślałeś/aś kiedyś ile możesz zrobić dla drugiej osoby? Znanym przysłowiem jest "mógłbym skoczyć za nim w ogień", ale czy to jest przesadne czy wręcz idealne dla określonej grupy ludzi?
Sama wiele razy mówię moim znajomym, że mogłabym zrobić dla nich prawie wszystko. Mogłabym zrezygnować z wielu rzeczy, dla niektórych ludzi nawet z znajomości z innymi. Mogłabym zrobić dużo, ale bliskie osoby nie wymagają tego ode mnie- jak na razie, na całe szczęście. Czasem trzeba po prostu potrafić wybrać ważniejszą stronę. Trzeba po prostu umieć zrezygnować z czegoś-przecież nie można mieć wszystkiego. Tak, oczywiste. Tym wybraniem zranimy jedną ze stron, ale w życiu też czasem należy myśleć o sobie. Które zranienie cię mniej zaboli? Które łzy będę do zniesienia, a które zniszczą cię. Który uśmiech jest nie do zastąpienia i bez kogo nie wyobrażać sobie funkcjonować. 

Nie da się ustalić jak wiele człowiek jest w stanie zrobić dla kogoś. Faktem jest to, że każdy jest inny. Każdy do kogoś żywi jakieś inne uczucie. Ale są takie osoby, które stają się czasem ważniejsze od samego siebie. Ja znam to uczucie. To uczucie kiedy łzy osoby bolą mnie tak jakbym to ja zrozpaczona płakała, kiedy jeden uśmiech sprawia uśmiech mój. To uczucie ma w sobie coś niesamowitego, ale moje poświęcenie nie jest tak ogromne. Mogłabym walczyć jak lwica o swoje dzieciątka, ale są osoby, które potrafiły odebrać sobie najcenniejsze co mają- życie- dla kogoś, zazwyczaj nie wartego nawet łzy.
A są tez osoby, które dla osób, których całkowicie nie znają są w stanie wiele zrobić. Całkowicie bezinteresownie pomóc, to jest takie cudowne. Oddanie trochę krwi, które może kogoś uratować. To też jest poświęcenie. Praca w domu dziecka czy tam w schronisku.
Osoby umierająca za wiarę- jasne, że są. Jak to detonują się aby trafić do ukochanego Boga. Ojczyzna? Patriotyzm to chyba najcudowniejsze poświęcenie. Dawanie przykładów? 1963? 1830? 1654? Ja nie muszę dawać przykładów. Wystarczy spojrzeć w historię naszego pięknego kraju i każda w sumie data jest dowodem patriotyzmu.
Każdy ma własne priorytety. A dla ciebie co jest najważniejsze?
Rodzina? Miłość? Przyjaźń? Wiara? Ojczyzna? Czy może coś innego?





bluzka- KLIK
spódnica- H&M
torebka- zara
buty- butik


40 komentarzy:

  1. Pierwsza sprawa: znalazłaś się w polecanych blogach w moim najnowszym poście! :)
    I teraz odnośnie postu.. mam dokładnie tak samo, mogłabym poświęcić dla osoby mi waznej, wszystko. Jednak powoli się uczę względem niektórych osób tego nie robić, ponieważ coraz jest więcej osób, które zamiast docenić dobroć z naszej strony, wykorzystują ją co nie jest sprawiedliwe. Powinniśmy ( przynajmniej moim zdaniem ) poświęcać coś dla kogoś, ale tylko i wyłącznie dla tych osób, które też coś dają od siebie, niż czasem puste słowa. Czyny czasem mówią więcej, niż tysiąc słów :)
    Dla mnie największą wartością jest miłość. Bez niej, moim zdaniem - człowiek nie funkcjonuje. Miłość jest w wielu aspektach rozumiana np. można kochać jak siostrę przyjaciółkę czy też znaleźć miłość swojego życia lub zwyczajnie kochać rodzinę, za to że jest :)
    Ciekawy wpis! :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że człowiek może zrezygnować z wielu rzeczy dla drugiej osoby, którą kocha.
    Niestety są osoby, które patrzą tylko i wyłącznie na siebie :/
    Super post!

    http://onelife-onesize.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem jak wiele mogłabym zrobić i może dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawie przemyślany post ;)

    zapraszam również do mnie ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny post, miło się czyta!
    świetnie wyglądasz!
    obserwujemy?
    KLIK ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fany look. A spódnica genialna kocham takie wzorki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Człowiek jest w stanie zrobić wiele dla ukochanej osoby. Nieraz zdarza się, że robi coś, a później tego żałuje. Jednak wiadomo, jak ktoś jest zakochany.. :)
    Pozdrawiam jeeverlly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Kogelmogelblogwiki.blogspot.com
    Nieznanyblog-niexnanejblogerki.blogspot.com

    Bardzo prawdziwy post. Przemawia do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładnie! :*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post, świetne zdjęcia ❣
    Kavax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś o tym myślałam. Jednak po przeczytaniu posta jeszcze więcej mi to dało do myślenia ;)
    Bardzo ładna stylizacja
    pozdrawiam

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo głębokie i trafne przemyślenia, tylko pogratulować. Obserwuję już od dłuższego czasu, ale tak jakoś zapomniałam o Tobie, dobrze, że udało mi się znów tutaj wpaść. Śliczna stylizacja i super zdjęcia :)
    written-by-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to co piątki wpadaj na nowe dawki postów :*

      Usuń
  13. Człowiek kiedy jest zakochany potrafi zrobić bardzo dużo, czasem kiedy to zrobi po czasie bardzo żałuje..

    princess-aim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. O kurde, bardzo podobają mi się te buty, są genialne! :)

    http://photographyslowinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietny post daje duzo do myslenia i sliczne zdjecia!
    obserwuje http://jakvbczykamila.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Najwazniejsza jest rodzina, zdrowie a pozniej pamiec o Ojczyznie czyli robienie wszystkiego zeby nie zapomniec o bohaterach ktorzy oddali swoje zycie za wolnosc ;)
    Swietna spodniczka od dawna na nia choruje ale niestety ostatnio juz ich nie bylo w moim H&M :c

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam ją w kolekcji letniej, więc w wiosennej/zimowej jej nie będzie:(

      Usuń
  17. Wczytałam się w ten post i stwierdzam, że dla mnie najważniejsza jest przyjaźń. Zdecydowanie. :)
    Ładna stylizacja. :*

    inaczej-dree.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne zdjęcia i super stylizacja. Post cudowny. Bardzo ładnie napisany.
    Dla mnie najważniejsza jest przyjaźń ..i mój aparat^^ ALE przyjaźń przede wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnio moja przyjaciółka musiała wybierać tą "ważną osobę" pomiędzy dwoma przyjaciółmi.
    Śliczne zdjęcia! ♥
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Czasami człowiek jest zdolny do tylu rzeczy dla drugiej osoby ze to az wydaje sie niemozliwe...podziwiam zawsze. Ja poki co nie wiem ile zdolalabym zrobic, mysle ze dla chlopaka i rodziny wszystko/K

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post i świetnie wyglądasz! Pozdrawiam cieplutko! :):)
    Zapraszam do mnie: http://hejtojapaula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest na prawdę mało osób, dla których mogłabym zrobić wszystko. Jakoś nie umiem w 100% ufać ludziom :)
    Świetna stylizacja, genialne szpilki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. No niestety często ludzie to wykorzystują.... :/ już wiele się się przejechałam, że chcę dobrze, chcę pomóc, a najczęściej póżniej wychodzi się na tą złą.... grrrrrr :/

    ale laska ! :) zgarbne nóżki :)
    spódnica bardzo mi się podoba <3

    Ta jesien u Ciebie jest przepiękna ! taka jak w bajkach, czy filmach własnie pokazują- piękna, kolorowa, sloneczna...nie to co u mnie... liście już dawno zgniłe leżą na ziemi podeptane przez ludzi, wciąż pada, jets ponuro, zimno- pelna deprecha :/

    milego dnia :)
    Daria

    kliknęłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baardzo dziekuje!
      Nie przejmuj sie, u mnie jesien aktualnie jest taka sama. Zdjecia zostaly wykonane ponad tydzien temu bo wiedzialam ze bede miec operacje w piatek (kiedy mialam dodac ten post). U mnie aktualnie pada i jest pochmurnie. Bedzie.masakrycznie trudno zrobic dobre zdjecia na nowy piatkowy post :(

      Usuń
    2. Baardzo dziekuje!
      Nie przejmuj sie, u mnie jesien aktualnie jest taka sama. Zdjecia zostaly wykonane ponad tydzien temu bo wiedzialam ze bede miec operacje w piatek (kiedy mialam dodac ten post). U mnie aktualnie pada i jest pochmurnie. Bedzie.masakrycznie trudno zrobic dobre zdjecia na nowy piatkowy post :(

      Usuń
    3. Baardzo dziekuje!
      Nie przejmuj sie, u mnie jesien aktualnie jest taka sama. Zdjecia zostaly wykonane ponad tydzien temu bo wiedzialam ze bede miec operacje w piatek (kiedy mialam dodac ten post). U mnie aktualnie pada i jest pochmurnie. Bedzie.masakrycznie trudno zrobic dobre zdjecia na nowy piatkowy post :(

      Usuń
  24. Świetny blog! Zapraszam również do siebie, dzisiaj nowy post:
    www.killukitty.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ładnie wyglądasz, zgrabne nogi <3 :D
    Ciekawie piszesz + fajny design
    Poklikasz w linki? Napisz w kom. czy mogę się odwdzięczyć! :D
    http://gabstylee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja dla rodziny zawsze poświęcam się całkowicie! Piękne wyglądasz *.* , ta spódnica mnie urzekła <3
    Zapraszam do siebie! Każdy komentarz mile widziany ;D
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  27. W życiu nie zgadłabym, że masz 16 lat! Buty cudowne.
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  28. Trzeba uważać na to, ile się poświęca dla drugiej osoby, nawet jeśli jest to ktoś, kogo kochamy. Niestety ludzie lubią wykorzystywać dobre serce innych.

    Obserwujemy? Daj znać :)

    OdpowiedzUsuń
  29. piękne buty - to tak na początek. ;)
    co do poświęcenia, to ja już się tyle razy przejechałam, że teraz bardzo ostrożnie dobieram ludzi wokół siebie i mam swój bardzo mały zaufany krąg, dla którego jestem w stanie zrobić wiele. póki co, jeszcze nikt z nich nie wymagał ode mnie jakiś wielkich czynów, ale zobaczymy co życie przyniesie. z drugiej strony nie wyobrażam sobie stawiania sprawy na ostrzu noża typu "ja albo on/ona/oni", bo nikt nigdy na tym nie wychodzi dobrze, a bycie pomiędzy nigdy nie wychodzi.
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. twoja spodniczka jest the best
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Śliczne zdjęcia :) Ja z poświęceniem się nie mam problemu, robię to dosyć często.
    ✿Jestem Folta - kliik✿

    OdpowiedzUsuń
  32. Myślę, że nie da się tego tak określić. Dopiero w danej sytuacji można się przekonać co do tego.
    Mam prośbę, klikniesz u mnie w najnowszym poście?

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Wiktoria Adaś , Blogger